عوامل ونشانه های دیپرس در شرق) قسمت ششم(
نظر - برهان نظر - برهان

در طول تاریخ کشور های ثروتمند جهان شرق را مورد حملات و تهاجم خود قرار داده و مردم این سرزمین ها را تحت فشار قرار داده و از سرزمین و مردم شرق بهره جسته اند. و برای به دست آوردن منابع سرشار مواد خام این کشور ها افراد این سرزمین ها را به جان هم انداخته دست به جنگ ها و خشونت ها میزنند.

 

عده ای از افراد با وعده ها و بدست آوردن اندک اندوخته های مادی که از کشور های متمدن و ثروتمندان نصیب شان میگردد بر ناتوانان دست به ستم زده و اکثریت جامعه را زیر فشار قرار میدهند .

 

در آغاز این حرکات کم قابل لمس است اما در طی زمان همه گیر شده وفشار های اقتصادی و روانی گوناگون جامعه را فراگیر میشود .

 گاه گاه از این فکتور استفاده سیاسی مینمایند .تا از یکطرف از منابع طبیعی این کشور ها استفاده نمایند و از جانب دیگر بازار ارزان کار وفروش بازار به کالاهای شان داشته باشد.

 آنان که هوشیاری دارند فریب بیگانهگان را نخورده خود و جامعه خود را در دام چنین حوادث نمی افگنند.

 

زیرا جنگ از جمله عامل اصلی دیپرس در شرق است.در کشور های که جنگ است .انسان ها میمیرند و خانواده ها عزیزان شان را از دست میدهند .نان آب ودانه کمتر به همه میرسد.وضع اقتصادی نابه سامان و خراب نیز مردمان کشور های در حال جنگ را در تنگدستی قرار داده و تحت فشار قرار میدهد و ضمینه های دیپرس را مصاعد میکند.

 

در این کشور ها کینه توزی و حسادت ها نیز به دیپرس میانجامد .

آنچه قابل توجه است این است که اگر افرادی در جوامع شرق به دیپرس مبطلا گردید نباید به نام دیوانه و غیره مسخره شود زیرا در این صورت مریض دیپرس در این کشور ها که فقر سواد را نیز با خود دارد به دشواری بیشتر مواجه بوده و زیاد احتمال میرود که افراد مریض دست به خودکشی بزند.

 

در کشور های شرق دیپرس در شهر ها بیشتر از دهات است .زیرا در دهات مردم حوادث را بیشتر به تقدیر میدانند ومذهب بر ارامش روانی نیز اثر دارد.

 

آنچه از جمله عمل مثبت در دهات  به شمار میرود طبعیت پاک .موجودیت باغ ها سرسبزی در دهات است که  خود باعث نشاط در روح مردم دهات گردیده و کمتر اهل دهات به دیپرس میروند.

 

خوب است باشنده های شهر ها در رخصتی ها و زمان فارغ به اطراف شهر در باغ ها و پارک های تفریحی به میله پرداخته و خوشی نمایند .

 

مشوره نگارنده این است اگر حتی با آن عده اعضاء خانواده و نزدیکان که اگر آزرده باشید یکجا پلان نماید و در میله های  خارج از شهر بروید خستگی ها از بین رفته و ضمینه های دوستی به وجود میآید.که این هم از دیپرس جلو گیری میکند.

 

 

دوستان عزیز!

در شماره آینده در مورد تاثیر سرسبزی وپارک های تفریحی بر رفع مریضی دیپرس 

به شما خواهم نوشت.

 

آرزومندم نظریات تان را به من بقرستید.


July 30th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
علمي و معلوماتي